oktober 28, 2016

BEHIND THE BRAND – REPOSE

by

Logo


We duiken weer behind the brand! Dit keer praten we met In-Yeo Couperus van Repose.




In-Yeo terwijl ze werkt aan de volgende collectie

Als acht weken oude baby werd de Zuid Koreaanse In-Yeo in 1982 geadopteerd door een Nederlands stel dat haar meenam naar Friesland. In de jaren die volgden, dacht ze nooit bewust na over wat ze later wilde doen, maar dat ze creatief wilde zijn stond als een paal boven water. “Ik tekende altijd turnpakjes, maar realiseerde me pas veel later waar ik mee bezig was.” Aldus In-Yeo. Op haar negentiende verhuisde ze naar Amsterdam om daar te studeren aan de AMFI, in de richting Design en Styling. Na haar afstuderen in 2005 ontwierp ze voor Hunkemöller, Cool Cat en H&M in Zweden.

Wanneer ben je Repose gestart en waarom?
Twee jaar geleden had ik veel zwangeren om me heen. Ik wilde graag een cadeau geven wat lang meeging, maar ik kon niks vinden wat ik mooi vond. Alles was van fleece, acryl en in babyblauw of -roze. Dat vond ik verschrikkelijk. Ik wilde daarom zelf iets laten breien. Vanuit de naïeve gedachte dat er nog niet veel op de markt was, besloot ik om het ook te verkopen. Maar het sloeg meteen aan en via Instagram kwamen ook veel buitenlandse winkels op mijn pad.”

Waar komt de naam Repose vandaan?
“Het stond in de top tien mooie woorden van 2014. Het betekent rust en kalmte en dat past goed bij mijn concept. Daarnaast vond ik de lettercombinatie ook heel mooi.”

Wat maakt de Repose dekens zo bijzonder?
“De kracht is juist de eenvoud. Ik wilde een grof gebreide deken van 100% wol, waar veel haren in zitten. De kwaliteit is hierbij heel belangrijk. Daarom wil ik geen blend met goedkopere materialen. Verder maak ik gebruik van volwassen kleuren. Ik heb zelf geen kinderen, dus denk vooral vanuit wat ik mooi vind. En gelukkig spreekt dat ook veel andere moeders aan.”



Inmiddels heb je een volledige collectie. Waar kwam de behoefte vandaan om uit te breiden?

“Collecties bouwen vind ik het allerleukste om te doen. Ik houd van silhouetten maken en materialen, prints en kleuren combineren. Eigenlijk heb ik er niet heel diep over nagedacht, maar het gewoon gedaan. Alles wat ik doe komt van binnen uit. Dit is mijn passie en die leef ik uit via Repose.”

Hoe zou je het signatuur van Repose omschrijven?
“Het draait allemaal om kwaliteit en design. Alles is net even anders, ‘it’s all in the details’. Daarnaast is niet alleen het kleurenbeeld, maar eigenlijk de gehele collectie ontworpen vanuit mijn visie. Dus niet per se gericht op kinderen, maar meer op de smaak van de ouders.”

Wat is het kleurenbeeld voor deze winter?
“Warme herfstkleuren zoals wijnrood, donkerblauw en roest oranje.”

Wat zijn andere merken waar jij bewondering voor hebt?
“Little Creative Factory. De ontwerpers doen geen concessies, waardoor de collectie heel uitgesproken en eigen is. Dat vind ik echt heel mooi.”

Wat is jouw persoonlijke favoriete Repose item?
“De onesuit.”

Wat is een must have voor deze winter voor jongens en meiden uit de Repose collectie?
“Gebreide vesten en truien. Bij minder koud of juist heel koud weer, doe je ze makkelijk aan en uit.”

Wat kunnen we verwachten in de toekomst van Repose?
“Op dit moment gaan de maten van twee tot zes jaar, maar komende zomer breiden we dit uit tot twaalf jaar. In de toekomst wil ik ook babycollectie toe gaan voegen. Daarnaast komt er een XL versie van de deken uit. Ook staan er verschillende collabs op de agenda, maar daarvoor moet je onze social media accounts in de gaten houden!”

Je kunt Repose volgen op Facebook en Instagram.







-----


For the original post, see Pussycat and Bird blog

Geen opmerkingen: