maart 08, 2016

MY PARCEL POWERVROUWEN AAN HET WOORD



Steeds meer vrouwen veroveren de wereld van de webshops. Ook bij MyParcel zijn er een aantal succesvolle vrouwelijke webwinkeliers die al geruime tijd bezig zijn. Speciaal op de #dagvandevrouw willen we ze op deze bijzondere dag in het zonnetje zetten. Wil je ook weten hoe ze dit voor elkaar kregen? Laat je inspireren…
Hip voor de Heb



Sinds 2008 runt Fleur Krijgsman Hip voor de Heb! Begonnen met het verkopen van tassen en nu een grote webshop voor de laatste fashion en accessoires.
''Toen ik 14 was begon ik met het importeren van leuke spullen uit China en India. Via marktplaats verkocht ik dit, en dit liep erg goed! Ik kreeg steeds meer vaste klanten, waarop ik besloot een webshop te openen: het begin van Hip voor de Heb!"
Wat is het geheim van jouw succes?
Het geheim van Hip voor de Heb is dat we in korte tijd een groot bereik op hebben weten te bouwen via social media kanalen en dat er dagelijks nieuwe items binnenkomen. Allemaal voor een betaalbare prijs en met een persoonlijke service!



Waarom zijn vrouwelijke webwinkeliers zo succesvol denk je?
Één van de punten om je met een webwinkel van anderen te onderscheiden is toch de persoonlijke touch en extra aandacht. Ik denk dat vrouwelijke ondernemers dat misschien vaak nét iets meer doen dan mannen, dus dat zou één van de redenen kunnen zijn!
Wat zijn jouw 3 gouden tips voor startende vrouwelijke webwinkeliers?
  1. Probeer van je hobby je werk te maken: dus begin met artikelen die jou ook echt aanspreken. Bij mij was dat mode!
  2. Ga recht op je doel af en laat je niet teveel afleiden door dingen er omheen, het is daarom ook goed om maandelijks even stil te staan bij de doelen voor die maand en te reflecteren hoe het de maand daarvoor gegaan is.
  3. Creëer een leuk en goed netwerk om je heen! Naast dat je hier natuurlijk heel veel aan kan hebben is het fijn om een leuk netwerk met (vrouwelijke) ondernemers om je heen te hebben: zo zijn veel meiden uit mijn netwerk inmiddels vriendinnen geworden!
Orange Mayonnaise



FOTO Barbara de Hosson - voor fabulous Mama Magazine.

Annika Jansen is eigenaresse van Orange Mayonnaise een leuke webboutique voor baby's, kids en tieners, met een bijzonder aanbod aan design en urbanwear labels van over de hele wereld.
''Ik ben eigenlijk modeontwerpster. Toen ik op het punt stond om een eigen kinderkleding lijn op te gaan starten heb ik besloten daar eerst een webshop voor op te zetten, waar ik dan in een latere fase een eigen merk in zou schuiven. Inmiddels draait Orange Mayonnaise zo goed, dat ik helemaal geen tijd meer heb om te ontwerpen."



Wat is het geheim van jouw succes? Ik werk puur op gevoel. Ik kijk weinig naar mijn collega’s en koop en verkoop wat mij zelf aanspreekt. Uiteraard werken we wel met budgetten, maar die zijn niet leidend. We hebben bewust ook merken die niet heel hard verkopen, maar die wel mensen trekken, omdat ze erg mooi of exclusief zijn.
Waarom zijn vrouwelijke webwinkeliers zo succesvol denk je? Een vrouw heeft zelf al veel ervaring als consument. Daardoor weet de gemiddelde vrouwelijke webwinkelier erg goed wat ze wilt en wat ze zelf wel of niet prettig vind.
Wat zijn jouw 3 gouden tips voor startende vrouwelijke webwinkeliers? - Kijk niet te veel naar de concurrentie, maar trek je eigen plan. 
- Zorg dat je uniek bent in tenminste 1 punt van je shop, dat kan presentatie, aanbod, maar ook (klanten)service zijn. 
- Geniet van je werk en je shop! Het is namelijk hard werken, en dus alleen als je het werk ook leuk vind, is het voor elkaar te boxen!
Biocare Online



Suzanne Smal is eigenaresse van de biologische cosmetica shop Biocare Online. De overtuiging van natuurlijke cosmetica & biologische huidverzorging is destijds gevormd door haar filosofie met betrekking tot eerlijk, puur & biologisch eten. De online winkel, Biocare Online, was voor Suzanne en partner Erik, een logische volgende stap!
''Het starten van een webshop is nooit echt een droom geweest, wel eens over nagedacht omdat diverse webshops zeer succes vol bleken te zijn afgelopen jaren. Voor mij kwam Biocare Online letterlijk op mijn pad. Het enige wat ik ervoor hoefde te doen was dit pad te zien en durven te bewandelen. Het klinkt gek, maar onze zoon heeft mij daarmee geholpen. Door hem ben ik mijn praktijk gestart, een webshop was een logisch vervolg. Ik hoefde het pad dus alleen maar te bewandelen ;-) En juist dit pad heeft geleid naar een groothandel die inmiddels zeer succesvol blijkt te zijn!"
Wat is het geheim van jouw succes?



Soms 's avonds doorwerken in het magazijn!

In mijn geval is dit een combinatie van diverse "geheimen" als je het zo wilt noemen. Ten eerste verkoop ik uitsluitend producten waar mijn filosofie volledig bij aansluit! Ten tweede is het de ervaring die afgelopen jaren heb opgedaan. Van oorsprong ben ik huidtherapeute, ik heb in totaal 10 jaar in de wholesale gezeten, zowel inkoop als verkoop. En al deze ervaring is uiteindelijk heel nuttig voor alles wat ik nu aan het doen ben. Ten derde is het keihard werken, en dat is gewoon iets wat ik graag doe. Hard werken heb ik altijd al gedaan. Op mijn 15e bij mijn eerste baantje in een slagerij was het al hard werken. Maar van mijn vader heb ik geleerd dat je van hard werken niet dood gaat, en dat neem ik dan ook ten harte ;-)
Waarom zijn vrouwelijke webwinkeliers zo succesvol denk je?
Is dat zo? Ik denk zomaar dat er net zoveel mannelijke als vrouwelijke webwinkeliers succesvol zijn. En mocht dit wel zo zijn dan komt dit denk ik doordat vrouwen een webwinkel kunnen starten vanaf de zolderkamer terwijl zij jonge kinderen hebben. En dan zal er best een grote groep vrouwen zijn die dit zeer serieus nemen en al snel full time hun webshop aan het runnen zijn.
Wat zijn jouw 3 gouden tips voor startende vrouwelijke webwinkeliers?
  1. Schrijf een ondernemingsplan voor je een (web)winkel start. Schrijf deze sowieso voor je überhaupt een bedrijf wilt starten.
  2. Neem je webwinkel serieus en besteed er dan dus ook voldoende tijd aan, alleen dan zal je webwinkel uiteindelijk succesvol zijn.
  3. Persoonlijk! Zorg ervoor dat je klanten jouw makkelijk vragen kunnen stellen, persoonlijke benadering is juist deze tijd zo enorm belangrijk. Alleen dan kun je soms het verschil maken met je concullega. 
-------

For the original post, see the MyParcel Facebook page

Geen opmerkingen: