augustus 30, 2016

MOMSPIRATION – DAISY MIJNALS

by



Een kind verzorgen, je relatie leuk houden, je sociale contacten onderhouden én een carrière hebben. We vragen ons allemaal wel eens over een andere moeder af; ‘Hoe doet zíj het?’. In onze rubriek ‘Momspiration’ interviewen we een inspirerende moeder en kijken we naar hoe zij haar leven inricht. In deze eerste editie: Daisy Homoet-Mijnals – PR Manager en moeder van de zes maanden oude James. 

Daisy Homoet-Mijnals (31) – PR Manager Corendon & Mama van James Jackson (6 mnd) – Getrouwd met Raymond Homoet (37) – Mede-eigenaar The GYM Amsterdam
Je bent in februari moeder geworden. Welke verwachtingen had je ervan?“Ik had uiteraard verwacht dat ik veel van onze zoon zou gaan houden, maar dat die liefde en dat gevoel zo intens is, heeft al mijn verwachtingen overstegen. Helaas waren de eerste weken wel pittiger dan ik had verwacht. Het vele voeden en gebrek aan slaap waren best zwaar. Maar de liefde voor James en elkaar is het allemaal waard. Je zit samen in een bubbel en daar genoot ik volop van. Ook nu James een paar maanden oud is, kunnen we ons nog steeds met z’n drietjes goed terugtrekken in onze eigen cocoon. De tijd gaat immers zo snel. Veel sneller dan ik had verwacht, dus ik geniet volop van ieder moment dat ik met James ben”.
Hoe heb je je zwangerschap ervaren?
“Het was heel bijzonder dat er een baby in mijn buik groeide en ik vond het heel mooi hoe mijn lichaam reageerde op de zwangerschap. Ik voelde me super vrouwelijk. Het enige minpunt was dat ik er na 26 weken zwangerschap achter kwam dat ik zwangerschapsdiabetes had. Ik was daardoor niet altijd even fit. Door het elimineren van suikers, voelde ik me weer fitter. Maar ik had me nog beter kunnen voelen, als ik er eerder in de zwangerschap achter was gekomen.”

Heb je een zwangerschaps- of bevallingscursus gedaan?“Nee, ik zat bij Verloskundigenpraktijk Femme en ben eigenlijk alleen naar hun informatieavond geweest. Ik was er van overtuigd dat ik het, met behulp van de verloskundige, zelf ook wel kon. Basic instinct; let’s go!”
Hoe heb je je dan voorbereid op de bevalling?“Ik zocht heel veel informatie online. Ik wilde natuurlijk wel weten wat me te wachten stond. 24 Baby vind ik qua informatieve sites één van de beste. Me-to-we bezoek ik ook regelmatig, maar dat zijn voornamelijk grappige artikelen en handige lijstjes.
Je hebt een extra lang verlof van acht maanden. Hoe bevalt dit tot nu toe?“Het is heerlijk! Ik geniet er volop van om elke dag met James te kunnen zijn. We gaan lekker wandelen, ik pak een terrasje met vriendinnen; ik vermaak me prima! En de tijd vliegt voorbij! Ik heb helemaal niet het idee dat ik al bijna acht maanden thuis zit!”
Wat was je eerste kindloze moment sinds de bevalling?“Toen James zes weken oud was, ging ik op vrijdagavond drankjes drinken met vriendinnen. Ik had ontzettend veel adrenaline in mijn lichaam, maar na een uur wilde ik alweer naar huis, haha! “
Je hebt altijd hard aan je carrière gewerkt, hoe belangrijk is deze sinds de geboorte van James voor je?“Ik heb een hele leuke baan en zin om aan de slag te gaan, maar het zal wel wennen zijn met een kleintje. De thuisbasis is altijd al belangrijk geweest, maar nu nóg meer. Ik moet als PR Manager 24/7 bereikbaar zijn en veel reizen en dat zal vast pittig zijn. Maar de tijd zal het leren!”
Zie je op tegen het reizen?“Zeker niet, dat is mijn passie! Op dit moment sta ik er positief tegenover, maar waarschijnlijk dat ik op het moment van het eerste vertrek even moet slikken.”
Als je straks weer aan het werk gaat, waar verblijft James dan?“Ik werk vier dagen en daarvan gaat hij twee dagen naar onze ouders en twee dagen naar Kinderhonk Nassau. We hebben voor deze opvang gekozen, omdat we er gelijk een goed gevoel bij hadden. Er hangt een serene, prettige sfeer in het schone en prachtige pand, de meiden zijn erg vriendelijk, het eten is biologisch en suikervrij en het dagprogramma sprak me erg aan.”
Vind je het moeilijk om je kind straks af te staan?“We zullen vast een traantje wegpinken als hij voor het eerst naar de crèche gaat, maar ik geloof er sterk in dat als je er zelf relaxt bent, die rust ook z’n weerslag heeft op je kind. James is erg makkelijk bij anderen en wij hebben er ook niet heel veel moeite mee als hij een nachtje bij opa en oma is. Het gezin staat uiteraard op één, maar tijd samen en met vrienden doorbrengen, vinden we ook belangrijk. Als je dat niet doet, maak je het jezelf erg moeilijk denk ik. En onze ouders vinden het te gek, dus hij is in goede handen!”


Wat voor vader is Raymond?“Precies zoals hij is als man; lief en geduldig. Hij ging ook goed om met mijn hormonen, waar ik overigens nu meer last van heb dan tijdens mijn zwangerschap, haha. Hij blijft heel rustig en uiteindelijk lachen we erom. Ik vind het heel erg bijzonder om hem als vader te zien en ik had niet verwacht dat ik nog meer van hem kon houden als dat ik al deed.”
Hebben jij en Raymond ook nog quality time met elkaar?“Zeker! Ik denk dat het heel belangrijk is om dat te hebben. Soms moet je even uit de ouderrol stappen. Wanneer James op bed ligt, trekken we regelmatig een flesje wijn open en kletsen dan de hele avond met elkaar. En als James naar opa en oma gaat, eten wij buiten de deur. En natuurlijk gaan de gesprekken over James, maar we zijn gelukkig ook nog in staat om over andere onderwerpen te praten!”
Wie in jouw omgeving is voor jou een inspirerende powermom?“Natuurlijk mijn eigen moeder, maar eigenlijk inspireert iedere moeder in mijn nabije omgeving mij. Of ze nou een eigen zaak hebben, carrière hebben of huismoeder zijn, ik pik van iedereen iets mee qua tips over opvoeding, scholen, kleding, etc.
Wat is jouw kledingstijl voor James?“Net als mijn eigen stijl; minimalistisch, met veel zwart, wit, grijs- en blauwtinten. Dit vond ik in eerste instantie wel lastig te vinden. Daarom kocht ik in het begin ook regelmatig items met drukke prints en kleur. Ik heb behoorlijk wat miskopen gedaan. Toen James een maand of drie was, had ik goed door wat ik leuk vind staan bij hem en welke merkjes er allemaal zijn die bij ons passen.
Wat is de les die je James wil meegeven?“Dat is niet te omschrijven in één zin. Maar als ik toch iets moet zeggen? Heb respect voor anderen, geniet van het leven en ga je dromen achterna.”
DAISY’S FAVORIETEN:
Kinderwinkel: Orange MayonnaiseSmallable Kindermerken: Kidscase, +1 in the family, Gray Label, Zadig & Voltaire, Oeuf NYC, Nixnut, I Dig Denim, Imps&Elfs | Vakantiebestemming: De accommodatie en hygiëne van het land, vind ik belangrijker dan de bestemming. Maar Ibiza en Griekenland hebben –ook vanwege de korte vliegafstand- mijn voorkeur. | Vervoer: Normale fiets met kinderzitje, Cybex Priam wagen, Baby Born draagzak One Air model 2016 en Babylonia Tricot-Slen draagdoek.
-----
For the original post, see PussyCat and Bird online magazine

Geen opmerkingen: